W świecie, w którym bombarduja nas nieustannie reklamy w mediach społecznościowych i internecie, chętniej zwracamy uwagę na coś oryginalnego, kreatywnego i dotykającego nas na poziomie rzeczywistym. Marketing outdoor, czyli reklama zewnętrzna, to jedno z bardziej skutecznych narzędzi promocji, które może pomóc przedsiębiorstwu wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Podstawowym elementem marketingu outdoor są przede wszystkim tradycyjne nośniki takie jak banery, bilbordy czy citylighty. Ale to tylko część możliwości, jakie daje ta forma reklamy – do dyspozycji mamy także ruchome nośniki (autobusy czy biketaxy), windy miejskie i wiele innych.
Dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną? Przede wszystkim ze względu na ogromną i różnorodną grupę docelową. Zarówno piesi, jak i kierowcy oraz pasażerowie komunikacji miejskiej narażeni są na kontakt z przekazami zewnętrznymi, a dobór odpowiedniego miejsca do umiejscowienia reklamy może docierać nawet do kilku milionów osób dziennie.
Kolejny istotny aspekt to pamięć widza. Oryginalnie zaprojektowany przekaz outdoorowy, który wywołuje pozytywne skojarzenia lub zmusza nas do refleksji, zostać może w naszej pamięci na długo, a tym samym wpłynąć na nasze decyzje zakupowe.
Elastyczność i różnorodność form reklamy zewnętrznej to kolejne atuty. Wszystko zależy od pomysłu i inwencji twórców oraz technologii, jakie są dostępne na rynku. Od klasycznych bilbordów czy banerów przez reklamy świetlne, użycie rzeczywistości rozszerzonej aż po gorące powietrze unoszące balon z logo firmy – możliwości są niemal nieograniczone.
Nie można też zapomnieć o korzystnym stosunku ceny do efektu. Idąc w stronę promocji swojej marki przy pomocy marketingu outdoorowego warto przeanalizować swoje możliwości finansowe i czasowe- nie każda kampania musi być kosztowna. Z jednej strony mamy bilbordy w centrach miast, które maksymalnie eksponują nasze przekazy na kilka tygodni wspólnie ze swoją wysoką ceną. Z drugiej jednak strony są nośniki takie jak zawieszki samochodowe czy naklejki na lusterka, które potrafią trwać i przyciągać wzrok nawet przez długie miesiące.
W erze cyfryzacji nie sposób przecenić roli marketingu internetowego, który nie tylko zrewolucjonizował sposób, w jaki się komunikujemy, ale także przeniósł cały świat biznesu na wyższy poziom. Jednym z kluczowych elementów skutecznego promowania firmy online jest pozycjonowanie, które pozwala na zdobywanie lepszych miejsc w wyszukiwarce. Drugim natomiast jest AdWords – serwis oferujący płatne reklamy tekstowe oraz graficzne na stronach internetowych. Co warto wiedzieć o ich funkcjonowaniu?
Pozycjonowanie stron – dlaczego jest ważne?
Pozycjonowanie stron to zbiór praktyk SEO (Search Engine Optimization), które mają na celu osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Obiektywnym celem każdej kampanii SEO jest poprawa widoczności strony internetowej w wynikach organicznych, a więc pozyskiwanie bezpłatnych, jakościowych ruchów.
Skuteczne SEO to duże szanse na rozbudowę bazy klientów, prowadzenie bardziej efektywnego marketingu i większe zyski dla przedsiębiorstw. W tym celu stosuje się różnego rodzaju techniki: od pracy nad treściami i szeroko rozumianym content marketingiem, poprzez optymalizację struktury witryny, po tworzenie wartościowych linków zwrotnych czy prowadzenie profili w social mediach.
AdWords – płatne reklamy z sukcesem
Google AdWords to kolejne ważne narzędzie, gdy mowa o marketingu internetowym. Jest to platforma, która umożliwia tworzenie reklam w Google i jego sieci reklamowej. W ramach płatnych wyników Google możemy korzystać z reklam tekstowych, graficznych, video czy produktowych. To ogromny potencjał dla przedsiębiorców, którzy chcą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, ale także personalizować swoje kampanie.